Retouren & Klachten


Retour bij bedenktijd

Wanneer u als consument iets aanschaft bij een webwinkel geldt een wettelijke bedenktijd van 14 dagen na ontvangst van het product (”Wet koop op afstand”). Binnen deze periode mag u de koop terugdraaien, vervolgens heeft u nog 14 dagen om het product terug te zenden. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. 
Het buiten monteren van een product om te testen is niet toegestaan als dit sporen op de behuizing of beugel achterlaat.

Wij willen u vragen vóór het retourneren contact met ons op te nemen voor het verkrijgen van een RMA-nummer en vervolgens de zending goed te verpakken. Graag een kopie van de factuur in de doos meesturen. Vermeld alstublieft uw rekeningnummer en tenaamstelling zodat wij voor een snelle afwikkeling kunnen zorgen.
U kunt uiteraard op eigen initiatief of via een andere vervoerder het product terugsturen. Ook in dat geval komen de kosten van retour voor uw eigen rekening. Zie voor info hoe een Retourmelding aan te maken hieronder.

Ons retouradres ( Gelieve een geldig RMA nummer te vermelden ):


HQ Security
O.V.V. uw RMA nummer
Kolk 3a
6662WE Elst
Nederland

Let op, voor zakelijke aankopen geldt de ‘Wet koop op afstand’ niet.  

Retour bij garantie

Op alle artikelen heeft u 2 jaar fabrieksgarantie, mits anders aangegeven (zie de beschrijving bij het product). Mocht een artikel binnen twee jaar na aankoop defect raken dan krijgt u, nadat u het defecte artikel aan ons heeft toegezonden, uw camera gerepareerd retour of indien reparatie niet mogelijk is krijgt u een vervangend exemplaar opgestuurd. U betaalt alleen de verzending van het defecte item en wij betalen de verzending van het vervangend product (let op: val- en/of waterschade valt hier uiteraard niet onder). Deze fabrieksgarantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

Retour of garantie (RMA) aanmelden via onze site

We willen u vragen voor het retourneren een RMA aan te maken via onderstaand formulier en er voor te zorgen dat de zending goed verpakt wordt. De verzendkosten van een retour komen voor rekening van koper, verzekerd versturen verdient de absolute voorkeur!

Uitgebreide informatie m.b.t. herroepingsrecht:

Retouren en herroepingsrecht

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.
De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.

Gevolgen van de herroeping

Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u de betaling die u tot op dat moment heeft gedaan, exclusief eventuele leveringskosten, onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Voor terugbetalingen worden u geen kosten in rekening gebracht. Wij zullen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. 

U bent aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en het werking van de goederen vast te stellen. Schade welke is ontstaan tijdens terugzending zullen op de koper verhaald worden, deze kosten worden op het door u te ontvangen bedrag in mindering gebracht.

Voor verdere informatie zie de algemene voorwaarden.

Annulering

Zo lang uw bestelling niet verzonden is kunt u deze eenvoudig en uiteraard kosteloos annuleren. Neem hiervoor even contact met ons op. Nadat uw bestelling is verzonden kan deze uiteraard nog wel geretourneerd worden.

Klachten

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar support@hq-security.nl
Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Garantie

Voor al onze producten geldt de wettelijke garantie, wat wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. HQ Security garandeert dat de te leveren zaken voldoen aan de gebruikelijke eisen en normen die daaraan kunnen worden gesteld en vrij zijn van welke gebreken ook.

Bij een mankement aan of klacht over het door u bestelde product kunt u per mail of telefonisch contact met ons opnemen. We kijken dan eerst of het probleem direct te verhelpen is, zo niet, dan sturen we u een e-mail met retour instructies. U kunt het defecte product dan aan de hand van die instructies naar ons retourzenden. Na ontvangst van het product kijken wij het na en repareren of vervangen het indien nodig. Slechts in het geval dat wij het product niet zelf kunnen repareren of vervangen wordt het product naar de fabrikant doorgestuurd.
Een fabrieksgarantie doet niets af aan de wettelijke garantie.       

HQ Security Copyrighted Afbeelding

De waardering van hq-securityshop.nl bij WebwinkelKeur Reviews is 9.8/10 gebaseerd op 523 reviews.